Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

18 februari 2009

Världens svåraste ord !

Det finns två ord som är otroligt svåra att säga.

Det ena är förlåt.



Och det andra som är nästan ännu svårare att säga är tack.




VARFÖR ska det vara så svårt att bara säga TACK , om någon ger en komplimang för något.

Ofta trasslar man in sig i något som " äsch, den här gamla tröjan " eller (vad det nu är) är väl inget märkvärdig.

Om jag säger till någon att hon har en snygg bil , och hon svarar " äsch det här gamla skrället " då innebär det ju egentligen att jag har dålig smak , eller dåligt omdöme som tycker att ,
hennes gamla bil är fräsig ............



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Unknown sa...

Fina ord med betydelse. Jag ska ta åt mig och tänka på det. Kram