Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

26 oktober 2008

Barnprogram !

Detta är HUMLE & DUMLE..


I helgen så har vi sett olika barn program , alltså det som visas för barnen idag. Kom då plötsligt och tänka på min egen upplevelse av barn programmen , som man kunde se i den tunga högglanspolerade tv:n som var så efterlängtad när den gjorde entré , jag var 7-8 år. Det som visades på tv:n på min tid var" Humle och Dumle " som då var de båda mystiska trollen som tittade fram ur Kapten Bäckdahls skafferi. Dom tyckte jag var jätte spännande , men ibland så såg dom lite läskiga ut , kommer jag ihåg. Sen var det att annat program , det var "Ville Valle i Söderhavet "Åh, vad avundsjuk jag var på honom , han fick springa omkring på den kritvita stranden, hitta en massa fina saker, bada havet och bara ha det skönt, ( Mitt Söderhav ligger i Thailand ). På lördagskvällarna så var det underhållning som gällde , då bänkades våran familj ( ev. någon granne som ej hade någon tv. ) för att se Hylands Hörna, och allt roligt som de hittade på i programmet. Man kan ju nästan säga att ,det jag såg som liten , är nog snart antikvärde på. Fyyy så gammal jag blev plötsligt, suuk men det är livets gång.....
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: