Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

22 oktober 2008

Massage !

Gubben min får massage.....


Nu är det inte långt kvar , tills jag kan lägga mig under palmerna på den soliga stranden och få en underbar Thai massagen. Jag önskar att ni någon gång får uppleva detta. Under massagen får hela kroppen stretchning och massage, allt från fingrar till tår.
Med hjälp av händer, fingrar, fötter, armbågar och knän masserar dom och stretchar ut musklerna så att energivägarna ska öppnas och balans infinna sig ,förklarade dom en gång för mig. När dom masserar arbetar dom inte bara med musklerna i kroppen ,utan också med akupressurpunkter =( Ett tryck med ett finger i bakhuvudet, på handleden ,under knät och under foten ). Eftersom de arbetar med hela kroppen kan man tex. lösa spänningar och blockeringar som man har i en kroppsdel genom att bearbeta och massera en annan kroppsdel. Det är heller inte ovanligt att små Thailändskorna som inte ser så kraftfulla ut, kan till och med kan få den största västerlänningen att haja till,( vad fick hon sina krafter ifrån undrade jag första gången, hon som ser så liten ut ). Thai massagen är också väldigt effektiv tack vare sin stretchning om man är stel och vill att leder och muskler skall hamna i sina rätta vilo lägen.Ett tips är att innan de börjar massagen, så säg till om du vill ha en " MJUKARE "behandling, gör man inte det, så får man en genom körare , och jag säga att dagen efter så känner man sig som om man kört ett hårt träningspass . Aj aj en jädrans träningsverk.
Sen vill jag att ni, OBSERVERAR att Thai massage inte har något att göra med någon sexuell service Vill man ha detta finns andra massage ställen som oftast brukar benämnas som "Young Lady Massage". Den traditionella kallas således för "Old Lady Massage" .
Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

He he, vet precis vad du snackar om!!! Jag hade till och med blåmärken i tinningarna,där jag sedan inte fick nån solbränna, såg ganska konstig ut med andra ord, men förutom det så var det ju underbart, om man bortser från träningsvärken då..ha ha..Rolf ser ut å ha det bra...