Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

12 oktober 2008

Linslus !




Denna lilla tjej gillar att bli fotograferad, en riktig linslus , men hon ska alltid hitta på lite extra innan bilden ska tas. Det måste fixas och donas , på med något roligt eller sitta på en skojig plats. Så här tyckte hon, att det vore ju perfekt att sitta i tvättkorgen nu när den är tom, så i den, och sen är det bara att klämma ihop sig och bilden blir perfekt , eller hur.
Prinsess klänningen är hennes favorit klänning
och till den fanns en gång ett jätte fint diadem i guld
med äkta plast pärlor på. Men allt håller ju inte alla
gånger när man är lite hårdhänt och är en liten flicka.
Men det fixar hon till , det är inte svårt, på med simmfötter
och cykolpögon med snorkel till , så ska det nog bli en bra bild,
enligt den lilla damen. Ja vad månne det bli av henne, om inte
en riktig teaterapa.
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: