Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

13 oktober 2008

Nää, inte en sån !


Det ringer, det ringer, skynda dig att svara. Inte alltid så lätt när det gäller kombinationen mobiltelefoner - pensionärer. Det är ganska vanligt att just äldre har svårt att lära sig den nya tekniken och låter kanske därför mobilen ligga hemma i byrålådan. Men det gäller inte i allafall min pappa 84 år gammal, han vill absolut inte ha en pensionärs- mobil telefon, den ser ju töntig ut tycker han. Den ska vara lite tuff och kunna ta bilder enligt honom. Men en som har händer som dasslock och där lillfingret är så stort som en tumme på en normal hand, då kan jag säga att det är inte lätt att hitta en mobil till pappa. Han har haft en mobil ( modell äldre , perfekt för honom ) som nu inte längre fungerar, beklagade han sig försynt igår. Så idag gav jag mig den på att försöka hitta en likadan som den han hade innan. Men fick ge mig efter att ha ringt till min egen mobil proffs affär, hon kunde tyvärr inte hjälpa mig och lösa detta lilla problem. Hon föreslog då denna " töntiga " mobil för pensionärer, då förklarade jag för henne hur min pappas syn på dom mobiltelefonerna var, då skrattade hon bara och kommenterade , Ja envisa kan dom vara ibland och inte lite heller, det har jag också erfarenhet av. Så jakten gick vidare. En av döttrarna ringde och jag förklarade för henne om sin morfars mobil problem ,och det visade sig att hon hade en äldre mobil liggande, som hon trodde att hennes morfar kunde använda, så den är nu på väg med posten till mig och jag får ringa min pappa och tala om den glada nyheten .Hoppas nu bara att han kan använda den ny-gamla mobilen. Han som inte på långa vägar har några pianofingrar. Men han är så envis min älskade pappa , så jag tror att han fixar den nya mobilen, efter att vi har haft lite lektioner om hur den fungerar.
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: