Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

15 oktober 2008

Emigranten !




Igår dök min brorsdotter upp alldeles upprymd av glädje, nu ska hon emigrera ( vara Au Pair ) till det stora landet i väst USA alltså , hon ska bo ca. 2 timmars bilfärd ovanför New York , men vad staden hette , fastnade inte i min lilla hjärna. Vi tittade på bilder som familjen hade sänt över till henne, för att hon antagligen se vad fint hon ska få det. Bilden till underst är huset naturligtvis och det är framsidan vi ser. Hennes rum har flera fönster , dubbelsäng, stor TV och eget badrum. Familjen hade ändå 3 badrum till i huset , så de har så det räcker.
Översta bilden är baksidan och familjens poolområde , där hon ska ligga och plaska runt när det är varmt och skönt. Hon får väl träna de 2 pojkarna på, att lära sig simma , hon är en duktig simmare och har tävlat mycket, hon har även haft Plask och Lek i simhallen för de yngre barnen. Ja så den 12/1-09 ska hon vara på plats, det ska säkert gå bra. Har hotat henne med att komma och hälsa på , så lycka till E. där borta.
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: