Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

21 oktober 2008

Köpa ny bil ?

IKEAS sortiment är brett på många olika sätt. För det första vad gäller funktion, du hittar allt du behöver för att inreda ditt hem, från växter och vardagsrumsmöbler till leksaker och hela kök. För det andra har dom ett brett utbud av stilar. Oavsett vilken stil du föredrar så finns det något för alla smaker, det låvar jag . Det är inte helt enkelt att kombinera bra design och bra funktion med rätt kvalitet och ett rimligt pris, och att tillverka bra produkter till låga priser. Då måste man tänka annorlunda och hitta lösningar som både sparar pengar ( i dagens ekonomiska kriser ) och tid. Men de är inte kända för att välja den enkla vägen. Genom att samarbeta med skickliga tillverkare hitta deras designers olika sätt för optimal användning av råmaterialet . Dom letar hela tiden efter smarta lösningar som kan tillgodose alla kunders behov. IKEA arbetar för att se till att produkter och material är anpassade för att minimera eventuell negativ påverkan på miljön, och att de ur ett hälsoperspektiv är säkra för sina kunder. Som en del av deras affärsidé, insisterar de på att hålla sina kostnader låga och försöker alltid utnyttja resurserna på ett klokt sätt, när de designar sina produkter. Dom strävar efter att använda förnyelsebara och återvinningsbara material. Så hittar du inte någon bil som du gillar , så är det bara att beställa en, och du är sysselsatt en tid framåt.
Kram Mor i Stugan




2 kommentarer:

Junibacken sa...

Ha ha ha...ja Ikea gillar vi...till och med så mycket att vi ha Ikeakatalogen som Bibel, men en bil vet jag inte om jag skulle köpa... men det kanske är något för P min bror,din son :-)

Anonym sa...

Alltså det där med att sätta ihop sin egen bil, det skulle jag nappa på direkt, om de skulle sälja det på IKEA. Förmodligen skulle den vara ganska billig och det skulle säkert finnas i många konstiga färger. Alltid någon man ville ha. Att sätta ihop den skulle ju inte vara någon match, så många IKEA-möbler som jag satt ihop! Mitt hem fullständigt vimlar ju av IKEA-prylar! I löv IKEA!