Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

06 oktober 2008

Eftertraktat !


Satt och läste i våran lokaltidning, och fick se en annons om sålda hus inne i Värnamo. Det är ju helt sjukt, vilka priser det är på begagnade hus idag. Ungdomar som vill köpa sig något eget , har ju inte råd med detta, tycker faktiskt synd om dem , men så här kan det ju inte fortsätta, med stigande huspriser. Jag kan känna mig lite stolt, för här i Hjälshammar By ( 3 km. utanför Värnamo ) är det just nu eftertraktat ställe att bo , det finns de som köpt sommar stugor för
1,3 - 1, 6 miljoner kronor ,( DET ÄR JU FANTASISUMMOR ) för att sedan riva stugan och bygga sig ett permanent boende. Eller så har man turen att kunna få ta över föräldrahemmet och bygga om det, så man får det modernare både in och utvändigt . Själv lyckades vi få tag på en markplätt för 7 år sedan,det tog 2 år med all pappersexercis innan vi kunde börja bygga vårt hus , som ligger 200 m. från sjön Vidöstern . Så nu har vi bott här i 5 år. Jag måste ju säga att lite egoistiska har vi också blivit , efter hand som vi har bott här i byn, vi vill inte heller ha en massa nybyggda hus lite här och där . Vi vill ha de som det är , det är så mysigt .
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: