Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

17 oktober 2008

Data krasch !

Satt igår och skulle göra ett nytt inlägg på bloggen, skrev min text och skulle därefter lägga in några bilder, men naturligtvis så blev det inte som jag ville ha det, typiskt.Tänke att det här ska jag lösa på något vis ( jag och min lilla datakunskap ), så jag satte igång med att klicka lite här och lite där, men det blev i allafall inte bra. Tar jag bort en bild, så kanske det blir bättre, så jag försökte mig på detta och det funkade ( trodde jag ), nöjd med det jag gjort så publicerade jag mitt inlägg. Skulle sedan titta hur det såg ut, HMMM , blev helt stum, alla mina inlägg från Oktober var borta. HJÄLP , vad har jag gjort. Måste ringa min dataexpert , hon som ska emigrera, PANIK, vem ska nu hjälpa mig när jag sabbat till det,( hon får helt enkelt stanna hemma :):) ).Slängde mig på telefonen ringde dataexperten, talade om mitt problem för henne, svaret blev, RÖR INGET JAG KOMMER efter jobbet, tack pep jag. Hon dyker upp som det var sagt, sätter sig vid datorn suckar och säger, hur har du gjort detta , vet inte pep jag igen .Så gick hon lös på min dator och naturligtvis fixade hon eländet som jag ställt till med. Så här gör du om det skulle hända igen förklarade hon , ( jaha, hmm, tänker jag för mig själv, fattar inget ) eller så kan du göra så här , och så fortsatte hon undervisningen i 190 knyck , jaha, så, (fattar fortfarande ingenting ). Vi får nog ha datalektioner i snigeltackt innan hon åker. Tack igen E

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: