Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

08 oktober 2008

Mitt Paradis !






Phuket Island heter en av de vackraste stränderna Karon Beach, även kallad " Softest Beach in Thailand " , och den gör verkligen skäl för den benämningen.

Sanden är vackert gulvit och vattnet är varmt som ett bad i ett badkar. Det är gott om plats , stranden sträcker sig kilometervis med lummiga trädklungor efter stranden. På Karon Beach är det nära till allt, stranden ligger ca.75 m från själva bebyggelsen med alla sina restauranger och affärer. Trots detta störs man inte av trafiken och gatulivet, utan man kan koppla av och ha det hur skönt som helst. Det enda som kan vara något störande är de många försäljarna som går omkring på stranden med sina varor, men man kan göra verkliga fynd bland deras varor. Om man har lust att handla vill säga , försäljarna är aldrig påträngande , utan säger man nej så går de vidare.

Här kan man snorkla och mata fiskarna med bananer. JA bananer . De är helt tokiga i detta. När man ligger och snorklar och har bananer i händerna har man hundratals fiskar runt omkring sig som slåss om maten, puffar på cyklopen och stryker mot kroppen. Aktar man sig inte så kan man få sig ett litet tjuvnyp av de hungriga fiskarna när bananerna är slut, men de är så små fiskar att det känns inte mycket att bli biten av dem , jag blir mest rädd tror jag :) . Ett måste när man är i Karon, är ett besök på Dino Park. Det är en restaurang med en minigolfbana intill ( 18 hål ) . Hela stället är uppbyggt som ett Jurassic Park i miniformat. Stan Winston, mannen som skapade kulisserna till Jurassic Park har även gjort detta mästerverk. Själva restaurangen är byggd i " Flintstone " stil, med allt i sten, bord, stolar och personalen är klädda i flintkläder.

Hela restaurangen är byggd så att man sitter i en djungelmiljö med växter och vattendrag i hela anläggningen. Vill man sedan efter en utsökt middag spela ett parti minigolf är det bara att förflytta sig ett stenkast, så är man i en riktig urtidsmiljö.

Banan är en 18 håls medelsvår bana i en miljö helt i klass med Jurassic Park. Det är massor

av urtidsdjur man passerar på sin runda och allt ser otroligt verkligt ut, med djuren som rör sig och ut stöter läten. En svettig golfrunda vill jag lova, jag var dyblöt när vi spelat färdigt, men roligt. Snart så bär det av dit egen , jag längtar.

Kram Mor i Stugan



Inga kommentarer: