Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

24 oktober 2008

Vintertid !


Och så är det dags för vintertid igen då.
I år 2008 inträder vintertid (eller normaltid som en del tidstalibaner gillar att säga) natten till söndag 08-10-26. Då är det alltså dags att ställa tillbaka klockan en timme (till exempel från kl 03.00 till 02.00) vilket ger alla krogbesökare en timme extra att vara ute ochfeste på. Ha Ha. Som vanligt sörjer jag för barnens skull, till vilken nytta är de ljusare morgnarna , när det blir beckmörkt redan vid fyratiden på eftermiddagen. Skulle inte våra barn, få fler möjligheter till att vistas utomhus i solljus (det lilla vi har) om det fanns en timme extra dagsljus på eftermiddagarna.
Vad är grejen med vintertid? Som vanligt tycker jag att det är ett stort slöseri alltihop och att vi gott kan köra sommartid året runt , det är ett jädrans jobb släpa in den där stora grillen, den väger ju bly , stonk , pust, stöön, sen tillråga på allt så ska eländet ut igen , när det blir sommartid. , inför sommartid året runt, så får den där monstergrillen stå på sin plats hela tiden.
Den enda fördelen med detta är att. Nu har du chansen, en extra timme, bara sådär. Vilken lyx va. Det betyder att vi har möjligheten att göra det där som vi normalt inte hinner med. Det finns ju faktiskt mycket som kan göras på en timme. Till exempel: Ta ett fotbad, göra en säkerhetskopia av digitalbilderna ,ringa någon,men det enda problemet är ju att det är klockan 03:00 på natten....
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: