Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 oktober 2008

Stackars Hundar !!



Ja, nu närmar vi oss den så kallade spökhelgen, vi firar ju numera också lite av den amerikanska varianten på Halloween här i Sverige, men det är inte så jättestort här som det är i USA, och jag hoppas för egen del att det inte blir det heller. Då tänker jag främst på vad alla husdjur i USA får stå ut med i samband med den här helgen. Jag har plockat ut lite bilder som jag funnit på nätet av hur hundar "spökas ut" over there och jag tycker INTE om det. Jag har inte lyckats se något djur som verkar uppskatta att kläs ut på det här viset. Jag tycker bara det är löjligt med kläder på djur, hundar som katter, ja vilka djur som helst. Jag förstår samtidigt att det finns t ex hundar som kanske skulle frysa ihjäl utan ett värmande täcke av något slag men det är inte det jag talar om nu, utan att klä ut sitt djur för att roa människor, det är FEL! Jag tycker fruktansvärt synd om dem , stackars hundar, lider med dom.
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: