Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

19 oktober 2008

Julmässa !!

Det är ju faktiskt bara mitten på Oktober och älgjakten är inne på sin sista dag ,så nu är den veckan över , då är det lika bra att köra ingång med julförberedelserna , tycker dom här i Värnamo . Det är ju bara 9 veckor kvar till Jul, så nu sätter vi fart och börjar med en julmässa i Åminne Bruk, ( hela Åminne Bruk är ett historiskt industriminne, här finns Smålands bäst bevarade sjömalms hytta.Den industrimiljö som finns kvar idag speglar Åminnes skiftande historia under 1900-talet. Brukets rötter sträcker sig dock tillbaka till 1800-talets början, idag är det ett industriminne och museum ).Jag och S-G ,som jag är kontaktperson för och varit det i 14 år,han tycker att det är jätte roligt att åka på små utflykter där man kan se en massa saker. Så naturligtvis bar det av idag till Åminne för att inspektera vad de hade att visa upp. Det var hantverkare från hela landet som var där och visade / sålde sina alster, det fanns allt från halmslöjd,vättar,lammskinn,näverslöjd,lutfisk m.m.Vi gick runt där och tittade , men någon julstämning infann sig inte , inte heller när vi skulle fika, även att det blev lussekatt, pepparkaka och jul must.Tror att det kanske var lite för varmt ute 13gr.Men S-G var nöjd med dagen , med sig hem hade två julklappar . Nu har jag bara tre julklappar kvar att köpa sa han, med ett stort leende.
Kram Mor i Stuga




Granen står så grön och grann.....

Tomtar , änglar, möss ......


Gott med fika.....



Trött men nöjd....




1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj, vi hittade dit igår och inte infann det sig nån julstämmning för oss heller.. pengar hade vi inga problem med att spendera, å vi som tänkte besöka fler, vad ska detta sluta...kram