Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

29 oktober 2008

Tanterna Träffas !

Varannan tisdag träffas vi tanter ( damer ) i Bygdegården, som bor här i byn, det år åldrar från
30 år och uppåt. Vi hat lite hobbyverksamhet , alla gör vad de vill den kvällen, har man ingen lust att göra något så går det bra de också, man kan ju alltid underhålla de andra :). Har man förhinder eller känner man sig för trött att gå en kväll , så är det bara att stanna hemma , det är ingen tvång att gå på träffarna.

Vi träffas klockan 19.00 och håller på så länge vi har lust och ork , där emellan har vi fika paus. Vi brukar alltid göra något gemensamt , med hjälp av någon som visar oss i det aktuella temat som vi kommit fram till. Vi har till ex. gjort Växtfärgat Garn , Luffar Slöjd , Korgar av Pil , Sytt Lapptecknik m.m. Detta brukar vi göra på en helg, och då håller vi på hela den dagen, där det då ingår förmiddags fika , lätt middag , och naturligtvis lite fika på eftermiddagen. Just nu håller vi på och förbereder för fullt inför våran Auktion som har funnits i många,många år.

Auktionen är i HJÄLSHAMMAR / NÖBBELE BYGDEGÅRD Fredagen den 7 November
kl: 18.00

Den kvällen börjar vi med fika till självkostnads pris och försäljning av lotter , sedan fortsätter
vi med Auktionen och Auktions förrättaren heter Ingemar Johansson , senare på kvällen så blir
det även Ostkake Servering. Vi hoppas att det som vanligt kommer att bli en lika trevligt kväll , som det har varit under de andra årens auktioner .

Kommer man från Värnamo så kör man mot Tånnö , svänger vänster vid skylten HJÄLSHAMMAR BY , kör sedan till nästa skylt ULÅS 3 , där svänger man vänster och Bygdegården ligger 2 huset på vänster sida en liten bit upp i backen.
Åter igen Hjärtligt Välkomna.....

Kram Mor i Stugan

Bygdegården..... S. Håller på med Decoupage.....

B. Har en liten pratstund.....


V. Stickar raggsockar.......




C. Gör trådsmycken......





Inga kommentarer: