Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

28 juli 2009

Att göra chokladlöv !

Att göra chokladlöv att garnera med är inte så svårt.

Det här behöver du.


Blockchoklad , pensel och blad.

Jag tar alltid rosblad för de är lite mer stadga i dem.



Smält chokladen , nu gör jag det i gryta med väldigt svag värme, nästan bara ljummen platta.

Rör hela tiden.



Den den har smält penslas chokladen i ett lagom lager med choklad på bladet.

Det får inte vara för tunt för då går de bara sönder.

OBS! Pensla på baksidan av bladet där ådringen är.

Den ska synas när det är klart.

När alla blad har fått choklad , sätt in dem i kylen för att stelna.



.

När det stelnat tar du bort bladet försiktigt.

Ett tips är att börja där den lilla "pinnen" är som du ser på bilden.






Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Va fina...och vilket underbart tips... Det sparar jag o tar fram vid behövligt tillfälle :-)