Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

21 juli 2009

God och lättlagad fruktkaka , håll tillgodo- HA Ha !

1 dl socker

4 ägg

2 del torkad frukt

1 tsk salt

1 dl farinsocker

4 mask citronsaft

1 dl nötter

2 liter whisky


Ta fram en mellanstor skål. Kolla whiskyn genom att smaka. Häll whisky i ett decilitermått och drick. Upprepa.

Sätt på elvispen.

Smaka återigen på whiskyn , om den fortfarande håller kvalitén.

Blanda 1 dl smör i en stork skål , lägg till 1 msk socker och vispa igen.

Kolla om whiskyn fortfarande är god , drick ännu en kopp.

Schtäng av elvispen.

Knäck två hönor och schläng i schkålen , vrid loss den med en muschrejsel .

Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god.

Schen schka du schila 2 dl schalt , eller nåt schånt . De é inte schå noga.

Kolla whiskyn.

Schila citronsafen , lägg till en mat-Sched , och schå socker , eller nåt , va fan.

Schmörj ugnen.

Vrid kakformen på 200 grader, glöm inte att schtänga elvischpen.

Schläng ut schåkålen genom fönschtret , och Schå kolla schen whisyn.


Gå och lägg dej.


Vem f*n schänner för å äta en jävla fruktkaka i alla fall.............






Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Nettan sa...

:-) Ja den blir nog god... fast whiskey, nja, kunde varit lite dooleys eller nåt annat sliskigt istället, kanske oxå funkar lika bra ;-)
Ha det gott!