Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

14 juli 2009

Vi svenskar är så LAGOM !

Jo , lagom är rätta ordet.

Vi är lagom rika , har lagom stora hus , liksom lagom stora bilar, vi har lagom många barn , lagom stor familj , vi är lagom snälla , lagom tjocka , lagom smala, tar lagom stor matportion.


Hade det varit i USA då skulle det har varit så här , allt skall vara mycket och STORT overthere.
Där har dom stora hus, stora bilar , tar stora matportioner , stora människor , stora arenor , stora köpcentrum.

Allt skall vara stort därbort.


Det skall synas och märkas , dom vill visa sig och sitt Amerika.
och så har dom ju The Big Apple , New York.


Därför frågar jag mig av denna fundering som föddes i min lagom stora hjärna * ha,aha * .

VARFÖR ÄR DET SÅ HÄR , är vi i Sverige lite rädda av oss , att visa oss, att synas , att höras.


Jag kan inte tro att det är orsaken.


Det är nog bara det svenska lynnet , det snälla svenska lynnet.


Att inte överdriva som t ex amerikanarna..........




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: