Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

04 juli 2009

Kärringar , är det nåt negativt !

Jag reflekterar över det här faktumet att man i negativa ordalag talar om KÄRRINGAR så mycket.

Det är GNÄLLKÄRRINGAR , dom spelar som KÄRRINGAR (i fotboll t ex), det finns ju många SKVALLERKÄRRINGAR , JÄVLA KÄRRINGAR o s v.

För varför säger man att dom spelar som KÄRRINGAR , dom spelar väl som män och karlar , om det är män och karlar som spelar , eller hur.

Varifrån kommer detta uttryck och varför skall det alltid just vara NEGATIVA ORD i samband med ordet KÄRRING.

Det finns nog väldigt många härliga , goa och vänliga KÄRRINGAR som gör saker på ett bra sätt , är både snälla och vänliga och hjälpsamma och även om man är KÄRRING , så kan man faktiskt vara BRA och göra NÅT BRA , så det så.


Och det finns ju så många kärleksfulla KÄR-RINGAR också , eller hur gubbs/män/killar/karlar/älsklingar.................





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: