Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

17 juli 2009

Nej tack !


Forskarna har hittat en livsförlängande substans som de har testat på möss.

Och , yeessss , mössen blev betydligt äldre.

Jämfört med människor skulle det betyda att vi kunde bli cirka 60 år ÄLDRE än i dag.

Det är ingen som berättar HUR det skulle se ut åldersmässigt.

Ska vi äta substansen som tillskott till modersmjölken och förlänga HELA livet , dvs vara barn längre , tonåring (brrr , det vill jag helst slippa) längre osv osv.

Eller ska vi börja pillra i oss piller när det naturliga åldrandet börjar bli synlig.

Men då är det ju åldrandet som blir längre.

Kanske skulle det innebära att man hamnade 60 EXTRA år på långvården.

Och hur är det egentligen , fungerar substansen bara rent fysiskt så att man virrar runt i en ungdomlig kropp de sista åttio åren men rent mentalt har förlorat styrningen för länge , länge se´n.



Så , nej tack, jag nöjer mig med det liv jag får..........




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: