Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 juli 2009

En mosig historia !

Läste en artikel om.

Vilka fegisar vi människor kan vara ibland.

En dam som fick slut på sina cigaretter och bestämde sig för att gå till kiosken, med sin hund.


Den hade ju inte fått någon riktig promenad här så hon slog två flugor i samma smäll och gick iväg.


När hon nästan var framme , såg hon att det var kö till luckan och en äldre dam hade fått sin mat och skulle gå iväg då hon plötsligt ramlade ihop.


F*n , tänkte hon , det där gick inte bra.


Hon såg människorna i kön, fullständigt paralyserade görandes INGENTING.


Hon tänkte tanken "kan jag försvinna här" , men då satte hennes hund full fart fram mot damen viftandes på svansen.


Och då fick hon också fart.


EN människa i kön hjälpte henne att hjälpa damen , ingen frågade om de skulle ringa någonstans.


Hon hade bara SNUBBLAT


Och när de torkat henne ren från mos så sa damen till hunden.


DET VAR TUR ATT DU KOM.


Vad säger det om HUNDAR och vad säger det om oss MÄNNISKOR......

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: