Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

09 juli 2009

Fånga dagen !

Fånga dagen gör den till något bra.

Något att minnas , något att njuta av.

Varje liten obetydlig händelse , betyder något.

Vadå frågar du dig.

Jo allt som du är med om , innebär ju att du faktiskt lever.

Du finns här och nu.

Därför fånga dagen och njut av den , av varandra , av hemmet , av barnen , av jobbet.

Av tristessen , av vardagen.

Det kommeren dag när du inte kan njuta av sådant banalt.

Då kanske du är sjuk , eller inte finns mera.

Varje dag är en GÅVA ta hand om den och förvalta den väl.

Njut , du finns.......



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: