Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

28 september 2009

Är jag modern eller inte !


Är man ute som ”modern” människa om man inte springer på gymet varje dag , om man inte färgar håret och bleker tänderna, om man inte gör en fettsugning av mage och låren.

Eller opererar in lite silikon i brösten och sprutar in Botox i pannan för att inte livsrynkorna skall synas.

Det verkar ju som om människor i detta samhälle är så fixerade på utseendet sitt så dom inte hinner med att leva.

Visst är det väl ok att vilja se bra ut , men det är inte bara detta ändå som är viktigt , ja det tycker jag i alla fall.

Det är ju så populärt med dessa * Make Over-programmen *, gör-om-mitt-utseende.

Visst , jag kan förstå att en del människor är helt missnöjda med sitt utseende och vill förbättra det för att kunna må bra , det accepterar jag förstås.

Men då unga tjejer i 20-års åldern börjar operera sina bröst , nog har det väl ändå gått för långt då.

Eller är jag helt ute och cyklar........
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: