Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

05 september 2009

Sträck ut din hand !

Vågar du sträcka ut din hand , till hjälp för någon.



Vågar du ta emot en utsträckt hand av någon som vill hjälpa dig.

Jag vågar och jag vill , sträcka ut en hjälpande hand , för någon gång behöver även jag en utsträckt hand.

Är vi för rädda att hjälpa varandra , vill vi inte störa någon , vill vi inte se när någon medmänniska behöver hjälp.

Vill vi vara anonyma i samhället , vill vi inte visa någon att vi behöver hjälp , vill vi inte visa oss svaga och ynkliga.

Anses vi sämre om vi ber om hjälp , vi vill stå på egna ben och klara oss själva och skita i andra.

Är det verkligen så illa ställt med oss människor att vi inte kan ta emot hjälp eller hjälpa någon.

Vad tycker ni , hur upplever ni det här själva.

Ber ni någon om hjälp någon gång , hjälper ni någon annan..........
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: