Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

30 september 2009

Köpa Konjak !


När jag blir gammal ska jag klä mig i illblått , med en röd hatt som inte passar till och inte klär mig.

Och för pensionen ska jag köpa konjak och sommarhandskar , och sidenskor och säga att vi inte har pengar till smör.

Jag tänker sätta mig på trottoaren när jag är trött , och vräka i mig när det är provsmakning i butikerna , trycka på nödsignaler och dra med käppen utmed kommunens staket , ta igen för min ungdoms skötsamhet.


Jag tänker gå ut i tofflor när det regnar , plocka blommor i andras trädgårdar , lära mig spotta.

Man kan ha gräsliga blusar och lägga på hullet , äta ett kilo korv i ett svep , eller bara bröd och ättiksgurka en hel veckasamla pennor och kritor och glas underlägg och sånt , i kartonger.


Men fram till dess måste vi förbli respektabla , så barnen slipper skämmas , de tar vid sig , ännu mer än vi , om man skiljer sig från mängden.

Vi ska vara torra och propert klädda och hushålla med pengarna och göra det som är riktigt , tänka på vårt eget och barnens bästa.

Men kanske jag skulle ta och öva mig lite nu.

Så att de som känner mig inte blir alltför skakade och häpna när.

Jag plötsligt blir gammal och börjar klä mig i illblått.........
Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Nettan sa...

Låter härligt att bli gammal jö... Vi såg en dam i somras som hade blått hår, de du... Hon såg väldigt kokett ut. Kompisens dotter tittade helt förundrad, och konstaterade "Man kan inte haaa blått hår"...


Jo, när man blir gammal :-)