Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

12 september 2009

Ja alla dessa Idoler !


Som så många andra såg jag på Idol igår kväll.
Ja och som vanligt är det både guldkorn och skrotkorn med , och juryn sen , dom skyr ju inga medel när dom skall berömma eller kritisera eller såga nån.

Jag skulle då inte själv vilja stå där och vänta på vad dom skall säga.
Men jag skulle ju aldrig ställa upp , för jag VET ju att jag inte kan sjunga.

För man måste väl kunna vara självkritisk , nog fasen vet jag väl om jag har sångröst eller ej.

Det är verkligen förnedring på högsta nivå för en del , usch och fy , men dom har väl sig själv att skylla när dom ställer upp.

Den ena värre än den andra dök upp inför juryn , och ve och fasa när dom sen satt igång och "sjöng" eller vad dom nu gjorde.

Man sitter där framför tv:n sin hemma och blir generad när dom uppträder.

Gud så pinsamt det kan vara att höra och se en del.

Alltså , tänk att göra bort sig så inför svenska folket.

Stackars personer , eller så bjuder dom bara på sig själva , det är väl bra i så fall.

Men det här programmet skall väl ändå vara seriöst , eller.

Nåja , det skall bli intressant att följa deras vidare öden och äventyr , det blir nog några fler skratt där hemma i tv soffan.


Men det finns verkligen dom som är superbra också , både att skriva texter, musik och att sjunga , alltså vilka begåvningar det finns , och med rätt hjälp så kan dom ju verkligen både förbättra sig och utveckla sig till nåt mycket bra.


Jag säger i alla fall LYCKA TILL........



'Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: