Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 september 2009

Vad är gratislycka för dig !

Den mjuka mossan ger vika under mina steg.

Skogen är tyst och stilla. Genom grenverket kan jag känna septembersolens varma strålar på min hud.

Grenar knäcks och fåglar flyger upp från marken mot klarblå himmel.

Vildsvinen har varit där före mig och kalasat på trattkantarellerna.

Stora gyllengula kantareller har dom ratat.

Doften , när jag lägger ner den nyplockade svampen i korgen , frambringar en betingad reflex.

Den får det att vattnas i munnen när jag tänker på de kulinariska läckerheterna som vankas.

Att plocka bär och svamp på de gamla pålitliga ställena är en av höjdpunkterna under året.

Ett bevis på att det som gör oss lyckligast i livet för det mesta är gratis.

Vad är gratislycka för dig.......



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: