Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 november 2008

Akut Läge !

Akut nödig och du har ingen växel till en offentliga toalett. VAD GÖR MAN , jo nu finns möjligheten att låsa upp toaletten med mobilen.


Det är låsföretaget ASSA, som som ska ersätta mynt och polletter. Det fungerar så att man skickar in ett sms och får en kod tillbaka. Koden knappar man in på låsets knappsats och dörren öppnas. Koden är en engångskod och kan bara användas en gång


Detta system har funnits på prov vid en betaltoalett i Täby Centrum.


Så här ska det fungera, varje sms-lås har ett eget id-nummer som står på låset, och för att komma in på en toalett skickar man ett sms med id-numret och får sedan sin personliga kod att låsa upp dörren med. Sms:et med koden kommer efter fem sekunder, så oavsett hur kissnödig man är borde det inte vara någon fara, eller.


Ja det vill säga om inte den dumma mobilen krånglar, eller så har man givetvis glömt den hemma,och det finns ingen toalett för mynt.
Då kan jag säga att , att det är verkligen AKUT....

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: