Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

06 november 2008

Djurens Gay Värld !


Hörde på tv:n i morse, om att djuren också kan vara homosexuella, man blir inte förvånad , varför kan inte djur vara det. Men jag kan inte föreställa mig om hur det skulle gå till , mellan två samkönade djur. Det är väl bara att låta fantasin flöda.
De nämnde också att det inte bara är vilda djur , utan även ditt eget husdjur kan vara det, är det så , tror jag att min hund Nemo är det , för han älskar alla hanhundar :) :)
OBS: ÄR INTE HOMOFOBIKER..

Det är den amerikanske biologen Bruce Bagemihls forskning. Han har under nio år gått igenom den samlade vetenskapliga litteraturen om djurenssexualitet.
Homosexuella beteenden har rapporterats hos fler än 1 500 djurarter. Fenomenet är känt hos de flesta grupper av ryggradsdjur (som fåglar och däggdjur) och hos insekter,samt hos kräftdjur, spindlar, bläckfiskar och vissa maskar.Men det är förmodligen mer utbrett än så .

Homosexualitet bland husdjur har man känt till i århundraden och det är inte ovanligt att kor bestiger varandra. Några djur verkar föredra en partner av samma kön, trots att det finns andra partners tillgängliga. Detta har ibland ställt till problem i uppfödningen. Vissa djur intresserar sig heltenkelt inte för partners av motsatt kön.

T.ex. homosexuella svanar är kända från många delar av världen. Honorna bygger ofta bo tillsammans och några föder även upp ungar. Många hanar lever också tillsammans i par. De får ungar genom att locka honor att lägga ägg i deras bon, som de sedan själva tar hand om.

På Naturhistoriska riksmuseet finns en utställning om homosexualitet i djurvärlden. I den kan besökarna se bilder som på olika sätt visar djurens sexualitet, ja mycket ska man höra ,innan öronen faller av ....... Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: