Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

23 november 2008

Skit Grisar !

Packade in oss i bilen i Lördag morse gubben och jag , styrde sedan kosan mot Skåneland där vi skulle hjälpa dottern och mågen att flytta. Vi skulle samlas i det gamla huset vid 9 . Sammanlagt var vi 15 pers.


Alla som var in bockade kom i tid , en del hade större bilar ,andra hade släp med sig , vid halv 10 tiden rev alla igång med att flytt lådor kläder möbler m.m.det var som ett lämmel tåg ut och in i huset .


Jag , gubben tog barnbarnet i våran bil och dottern åkte med sin bror, vi skulle åka först till det nya huset och lasta av vad vi hade , sen skulle gubben min och sonen hjälpa till och bära in när de kom med flyttsaker.


Dottern öppnade till det nya huset och vad möter vi , JA VAD MÖTER VI , jo ett hus som inte var städat, de gamla ägarna hade bara packat ihop sina saker , låst dörren och åkt. Så istället för att börja packa upp sakerna fick det bli omorganisation istället, iväg och köpa allt som behövs till en storstädning , sen var det bara att riva igång städningen bland alla flyttkartonger och det var inte det lättaste vill jag lova.


Alla åkte hem utom jag och gubben, vi sov över, kan säga att jag slocknade kl 21.00 som en stock, sen var det bara upp och försöka hjälpa dottern och mågen så gott det gick med att fortsätta och städa,var hemma här vid 17 tiden, och är nu precis slut.
HATAR sådana människor som inta kan skura bort skiten efter sig.....

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: