Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

21 november 2008

Giriga Gubbar !

Jag blir så förb***ad.Alla upprörs av de höga vd-lönerna , särskilt i ljuset av finanskrisen och de alla de som varslas i samband med den. Jag kan gå med på en högre lön om man har en sådan position på sitt jobb, MEN 1,8 MILIJONER i månaden är bara vansinne. Det är rent äckligt faktiskt.


Jag säger inte så mycket om en sådan som t.ex. Ingvar Kamprad, som har byggt upp sitt företag från grunden, men det här är inte rimligt. Det är ju inte direkt så att de som har dessa fantasi löner behöver gå och stämpla om dom får gå.

Det ÄR BAR GIRIGA GUBBAR BAKOM ALLT.

Ute i hela landet finns det många människor som inte får ekonomin att gå ihop. Pensionärer som slitit i hela sitt liv till vilken nytta, jo en urusel pension. Detta är ett hån för den vanliga arbetaren.

Nej, låt de GIRIGA GUBBARNA få en vanlig normal vd-lön i 1-år,och pengarna som blir kvar ( av de 1,8 milj. ) kan de skänka till FUB.

FUB är en intresseorganisation som arbetar för att barn, ungdomar och vuxna med utvecklingsstörning ska kunna leva ett gott liv, (dessa människor ligger mig varmt om hjärtat ).

Klart som korvspad att folk blir upprörda....

Kram Mor i Stugan


Inga kommentarer: