Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

15 november 2008

Packat och Klart !


Nu är man hemma från Skånelandet, tillbaka till mörka Småland, med halsont i bagaget. Det har packats i kartonger , ja, jag vet inte hur många , men många blev det i allafall. Det finns inte en golvsnutt som det inte står lådor staplade på varandra och soppsäckar med diverse saker i , det kändes som om man levde som skölpaddan Skalman, litet och trååångt. Men nästa helg går flyttlasset till ett större hus.

Men allt har gått bra , jag och lillemannen höll oss ur vägen så föräldrarna fick stöka på bäst de ville, det är inte lite saker man har när man ska flytta , nej fy sjutton vad prylar sa dottern, det tar ju aldrig slut, ändå har vi slängt en massa innan sa hon .

Hm , ja jo , jag vet sa jag , har provat på det själv några gånger, det värsta var när vi skulle flytta ut till Hjälshammar, efter att ha bott i samma hus i 16 år och tre ungar, som inte bara hade lämnat hemmet, utan en massa prylar efter sig. men det tog mamsen i huset tag i , kommer ni inte hämta era saker så skänker jag bort allt till Erikshjälpen, hotade jag med ( tur att dom finns ) , det hjälpte .

De kom alla tre och började rota runt i gamla sparade lådor, tog vad de ville ha med sig till sina egna hem, resten av deras saker plus mycket, mycket mer kom Erikshjälpen senare och hämtade, det kändes väldigt skönt när de hade varit där och hämtat all bröten som vi hade samlat på oss under årens lopp....

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: