Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 november 2008

De sista ljuva åren !



Nu håller man på att bli gammal ,eller , vet inte , är i allafall på väg , har passerat halvvägs.ha, ha
De sista ljuva åren är mycket riktigt de bästa i livet,en studie visar att seniorerna mår bäst av alla.

Det framgår av en studie som gjorts sedan 1975 där det frågas om,livssituation, undersökningen är därför oberoende av till exempel ekonomiska konjunkturer och andra yttre faktorer som kan påverka människors livskänsla.

Vid 20 års ålder mår de flesta ganska bra enligt undersökningen. Även om man inte alltid vet vart man är på väg lockar livet ännu med många löften.

Den stora svackan inträffar däremot mellan 40 och 50. En period när många är ekonomiskt och professionellt på topp, men samtidigt nått en punkt i livet där man börjar inse vad man kanske missat eller tvingats försaka.


Den goda nyheten är alltså att humöret börjar svänga igen efter 50 för att nå sin kulmen runt 65 år. En tid då de flesta lyckas kombinera livserfarenhet med mer ledig tid, förhoppningsvis har en del pengar att röra sig med och ännu inte drabbats av några större hälsoproblem.

Det är en tid tills dess, men sen är det bara att njuta och om ryggen håller och skorna är hela...

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: