Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

07 november 2008

Högstbjudande !

Obamas seger säljs för tusentals kronor De stora tidningarna i USA tryckte över en halv miljon extra upplagor efter Obamas valseger. Ändå blev det slagsmål i butikerna om de sista exemplaren. Nu säljs tidningarna på nätet för nära femtusen kronor. Många tjänade stora pengar på att sälja tidningen vidare – på eBay kostade Times 600 dollar (nära 5000 kronor) under onsdagen.

Ja, nu ska det bli klirr i kassan, det är ju bara att plocka fram de gamla Värnamo Nyheterna och andra tidningar som står i förrådet , för att de ska lämnas till pappersinsamling egentligen. Det är säkert tre stora kassar fulla med tidningar , det bara att sortera dessa och sälja dem på Tradera. Allt går ju att sälja med mördande reklam, eller....

NÄÄ , tänk om det vore så väl , men vem vill ha en gammal sketen Värnamo Nyheter. Inte jag i alla fall, men man skulle ha haft några tidningar från Times , The Tribune eller Washington Post.
Då kanske man hade tjänat sig en hacka, det skulle sitta fint nu när julen närmar sig och alla julklappar ska inhandlas, men det är väl bara att gräva djupt ner i plånboken för att se hur mycket som finns kvar...
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: