Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

29 november 2008

Barn Uppfostran !

Satt och läste, hittade en artikel om dagens barn uppfostran det var tydligen inte lättare förr , som man brukar säga. Men och andra sidan fanns det nog inte så mycket svordomar på den tiden, hittade denna insändaren från en förtvivlad mamma.

Några dagar efter jul, stod en jag i köket och kunde höra hur min son lekte med sin nya tågbana inne i vardagsrummet. Jag hörde tåget stanna och sonen sa, ( som är van att åka tåg ) så har vi kommit till Malmö Central. alla ni lata rövhål som ska av, se till att det går jävligt snabbt SÅ VI KAN KOMMA VIDARE.

Jag blev chockad över vad jag hörde, och skyndade mig in till sonen. Vi använder verkligen inte sådant språk i det här huset, gå upp på ditt rum och bli där i två timmar. Om du kan prata ordentligt när de två timmarna gått, kan du komma ner och leka med din tågbana igen.

Efter två timmar kom sonen ner igen, och satte sig för att åter leka med tåget. Från köket hör jag honom säga, till alla passagerare som nu stiger av vill jag säga tack för denna resa. Vänligen se till så att ni har alla era tillhörigheter med er. Jag vill samtidigt önska våra nya resenärer välkomna ombord. Vi kommer att göra vårt yttersta för att göra denna resa så behaglig som möjligt.

Jag ler stolt som mamma , och sonen fortsätter... OCH OM NÅGON AV ER IDIOTER ÄR SURA ÖVER ATT VI ÄR TVÅ TIMMAR SENA, KAN NI GÅ UT OCH PRATA MED DEN FETA KÄRRINGEN I KÖKET.....

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: