Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

03 november 2008

Nya Antirynkmetoden !!


BLODHUND

Fyy,, blir skit rädd när jag tittar mig i spegeln, nya rynkor varje vecka, ser ju snart ut som en blodhund allt bara hänger. Jag tittar mig i spegeln och drar i skrattrynkorna, för att se hur det hade sett ut om de vore släta ( kanske ska sätta klädnypor i nacken ) . Jag pillar genom mitt hår också i jakt på eventuella några svarta hårstrån som jag hade en gång, men det finns inte många kvar, bara grått. Tittar lite längre ner, ser gropar i låret, nää , det få bli våtdräkt nästa badsäsong, hela jag hänger ju.

Ja det vill säga , om jag inte tar mig i kragen och gör något åt situationen, tänker på det ofta men har ännu inte gjort något åt det. Vill inte använda några kemikaliska medel som vissa gör, spruta in lite här och där. Men så såg jag något " Ät dig slät ". Jippi, ÄTA, slippa tänka på allt man stoppar i sig , så bukhänget inte blir större, samtidigt som rynkorna försvinner.
Nyckeln till framgången är enkel :) .

Frukost:
Havregryns gröt varje morgon, toppa med bär för dubbel effekt, sojamjök, som på skyndar hudens produktion av collagen – hudens byggstenar, och håller din hy klar och strålande. Ett grovt fullkornsbröd, det är packat med selen som hjälper till att behålla hyns elasticitet.

Middag:
Intag av fet fisk som lax, makrill, färsk tonfisk och sardiner. De feta firrarna är fullproppade med fettsyror, som gör underverk för hyn. Avokadon är laddad med vitamin A och E är mycket effektiva rynkdödare. Tomater minskar risken för cancer och skyddar huden mot solskador. Rött vin ökar cirkulationen till huden.

Mellanmål:
Frukt i alla dess sorter, det är ett naturligt ANTIRYNK PREPARAT tex: kiwi är proppfullt med vitamin C – bara en kiwi täcker hela dagsbehovet, C-vitamin och är toppen för hyn.

Till Kvällen:
Ladda med bär som är ett annat superlivsmedel, eller lyxa med bär dessert
Så min väg till strålande hy och smalare midja är, fet fisk, frukt , bär,m,m.....
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: