Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

10 november 2008

Ge-Kås ! !



Ena Dottern är hemma på besök och med sig har hon vårat yngsta barnbarn, hon och hennes make ska nu flytta om 2 veckor till ett större hus, och då måste man ju ha lite nya saker till det , även lilla barnbarnet behövde också lite nytt , han växer ju så det knakar det lilla livet. Så okej hon fick med sig mamma till Ge-kås igår.

Vi kom till GeKås som planerat och det var vi inte ensamma om! Där var som vanligt mycket folk och parkeringen var rätt full, men vi lyckades hitta en parkerings plats mycket nära , väl inne i affärena så var det fullproppat med folk , men efter 4,5 tim, plus en fika paus och (trötta ben o värkande rygg på hennes mamma ), fick vi med det vi skulle ha ( plus lite extra ).


Det jag vill skriva om , det är DE som kör in i dina hälsenor med sina kundvagnar utan att ens märka det, de som tar tag i din kundvagn och styr undan den ,för att kunna klämma in sin egen där din stod, trots att du fortfarande HÅLLER I VAGNEN. De som tränger sig in i kassakön om du dröjer mer än en halv sekund, med att följa efter den som står framför dig.


Lyckligtvis är de inte så många. Vi andra är fler, vi som ber om ursäkt och har överseende när vagnarna krockar. Vi som tar ett steg bakåt och släpper fram stressade småbarns föräldrar, som inte lämnat bort sina barn till mormor eller farmor utan tagit med dem in.


En dag skall vi ta vår hämnd. Då kommer vi att rulla ut gåpåarna i deras egna kundvagnar med DUMSTRUTAR på sina huvuden, det är aldrig för sent att ändra sig. Att be om ursäkt när man varit dum kostar inget. Att se sig för när man navigerar mellan hyllorna kostar ingenting heller.....


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: