Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 november 2008

Ät Rester - Gå Ner i Vikt !




Här är den nya hälsotrenden från USA. Att äta gammal mat, alltså RESTER.


I världens fetaste land USA, är de också världsledande när det gäller nya hälsotrender, där diskuteras det senaste inom hälsa. Deras ord och tankar kommer snart att bli våra handlingar i jakten på en sundare livsstil.


En av de senaste trenderna som växer fram i USA är gammal mat.


Vi ska alltså äta mer rester.


Vi slänger sjukt mycket mat per person varje år, det har många negativa effekter.Bland annat på miljön i form av överproduktion och större sopberg.


Gårdagens middag har i och med den debatten också blivit en viktig fråga för dietister,eftersom den kan innebära stora hälsoförbättringar.


Godare dagen efter , om man utgår från att man lagar mycket mat själv har man mer kontroll över vad man äter,det kan ge väldigt bra resultat, att man går ner i vikt och att man känner sig piggare, förutsatt att man lagar bra mat.


DÄRFÖR SKA DU ÄTA MER RESTER.

1. Miljön mår bättre. 2 . Plånboken mår bättre om du äter det du köper. 3. Gommen mår bättre eftersom gammal mat ofta är godare. 4. Familjen mår bättre eftersom du hinner mer om du lagar flera portioner och fryser in och därmed få mer tid över. 5. Du mår bättre eftersom de flesta anger tidsbrist som en anledning till varför de inte äter hälsosamt.


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: