Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

20 november 2008

Hundan vilka fina skor !

Polisen i den tyska staden Düsseldorf har storsatsat på nya blåa plastskor som inte har
skosnören utan sätts fast med kardborre band. Men ledningen har ännu inte hört några klagomål över de fula skorna. De nya dojjorna används nämligen av polisens hundar.


Men än så länge är försöket ingen succé. De tappar intresset för jobbet och bryr sig bara om skorna. Skorna finns i storlekarna small, medium och large och har tagits fram för att matcha poliserna uniformer, snyggt ska det vara.
Anledningen är att de ska slippa smutsiga tassar och glas splitter när de patrullerar på stadens gator.

Innan Schäfrarna använder skorna i tjänsten så kommer de att få gå en specialutbildning, där de får träna i att gå med skorna på. Polis hundarna kommer att börja använda skorna under våren, men bara under uppdrag där hundarna riskerar att skada sina tassar.
Ett bra initiativ tycker jag ,och hoppas på så vis att de slipper ifrån skador på sina tassar, men ser onekligen roligt ut....

Kram Mor i Stugan




1 kommentar:

Anonym sa...

Fiffig ide´men som du säger, det ser fånigt ut.
kram Jennie