Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

19 november 2008

Däpt i Däsan !

Det bara rinner hela tiden.Jag började känna av det i lördags, började med ont i halsen , så ont att det känns hela vägen bak i nacken och ner i ryggen.


Har lite feber ( håller den nere med Alvedon ) och hostar, snörvlar och snorar.
Jag som skrutit om att jag har inte varit förkyld på två år, men där fick jag för det , skulle aldrig ha sagt något.Det var väl i Skånelandet som någon hostade över bacillerna på mig , och de fastnade som en sugpropp.


Inte bara att man känner sig eländigt ofräsch, har ont överallt, och den där härliga bomullskänslan som brukar infinna sig i huvudet. Kan knappt hålla sig vaken och ändå hålls vaken av hosta och snörvel, utan man tycker lite lite synd om sig själv för att man är snorig.


Snyft, snyft, snörvel, snörvel, snyt, snyt, host, host....Jag vill vara frisk , ska ju vara barnvakt till helgen , när det ska flyttas i Skåne . Det är väl bara att fortsätta och knapra Alvedon och sörpla i sig något varmt så ska det väl bli bättre...


Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Har oxå varit duktig och sakffat mig en blogg. Kolla gärna in en sväng:D
//Emma

mor i stugan sa...

Hej Emma ?

Jag kollar mycket gärna in på din blogg, men faktum är att jag känner några stycken vid namn Emma.
Så EMMA vem du nu är ,skriv gärna din blogadress så tittar jag in hos dig, hoppas att du ser detta.

Kram Carina