Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 november 2008

Om Gud hade röstbrevlåda !






Vi har alla lärt oss att leva med röst brevlådor som en nödvändig del av det moderna livet. Men ni kanske har undrat vad som skulle hända om Gud installerade en röstbrevlåda? Tänk dig att du ber och hör det här:

Tack för att du ringer till Min Faders Hus. Var vänlig välj ett av följande alternativ:
Tryck 1 för förfrågningar. Tryck 2 för tacksägelser. Tryck 3 för klagomål. Tryck 4 för övriga upplysningar.

Hur skulle det vara om Gud använde den vanliga ursäkten , alla änglar hjälper andra kunder just nu. Var vänlig vänta så tar vi emot ditt samtal så fort vi kan. Du behåller din plats i kön



Eller om du vill prata med Gabriel, tryck 1. För Michael, tryck 2. För att höra vilka andra änglar det finns, tryck 3. Om du vill höra Kung David sjunga en psalm under tiden som du väntar, tryck 4.



För att få reda på om en av dina nära eller kära har beviljats komma till himlen, tryck in hans eller hennes personnummer.

För svar på tjatiga frågor om dinosaurier, jordens ålder, och var Noaks ark är, var vänlig vänta tills du kommer hit.



Våra datorer visar att du redan har sökt oss en gång idag. Var vänlig lägg på luren och försök igen imorgon.



Kontoret är stängt för helgen. Var vänlig ring igen på måndag efter klockan 09.0


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: