Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

17 november 2008

Det ska vara 70% !


Det finns choklad och så finns det choklad jag älskar denna godsak MMM Marabou.
Satsa på riktigt bra kvalitet med hög halt av kakao. Det ökar din förbränning, säger choklad expertrna.Vi kan väl alla, eller de allra flesta i alla fall, vara överens om att choklad är väldigt gott. Men det finns en hel uppsjö av olika chokladsorter, där en del innehåller så lite kakao att det knappt kan kallas för choklad.

Det nya märket heter NewTree Alpha och ska vara riktigt nyttig.

I riktigt bra choklad finns både fibrer, vitaminer, mineraler och antioxidanter som är direkt nyttiga för kroppen. Dessutom gör den höga halten av kakao att du ökar din förbränning.
Jag önskar att det var ett slags mirakel medel, men det är det inte. Det är alltid energilagen som gäller ur viktsynpunkt.

Men man kan ju i alla fall konstatera att det är bättre att stoppa i sig bra och fin choklad med mycket kakao än att stoppa i sig dålig choklad där allt ”nyttigt” är borttaget. För det är stor skillnad på choklad och choklad.

Lev livet med kvalitet....

Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Hej alla sa...

Det var bra skrivet. Ju mer kakao desto bättre.

kram Villakullen