Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 mars 2009

Ångest och panik !


Jag läser i bloggar om ångest , skuldkänslor , ut brändhet , värk.

Varför mår vi människor så himla dåligt , frågar jag mig. Varför.

Är det uppväxten , samhället , skolan , kompisar , arbetet som rår för att vi mår dåligt.
Det är nog allt detta och många andra orsaker skulle jag tro.

Allt detta passar nog in på någon , av alla dessa stackars människor som inte mår bra.

Jag kan inte säga mera än att jag tycker så synd om alla stackars människor, oavsett om det gäller psykiskt eller fysiskt lidande dom har.

För oavsett vilket , är det ju ett handikapp och något som gör att dessa människor mår så dåligt.....


Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Själv tror jag att vårt samhälle med alla krav och alla omöjliga regler. Det klassamhälle som byggts upp, där "alla" måste resa utomlands, där man måste ha ny bil, man måste ha ett tip top boende osv i all oändlighet.
Nu tillkommer även varsel, arbteslöshet och med en ekonmoi som helst är uppbyggd på två löner , där det inte finns några marginaler att tala om - jag då kommer ångesten, hopplösheten,tankarna om att man är misslyckad...

Detta är EN av anledningarna, lägger man då till de andra som finns - ja då har nästan alla en anledning till ångetskänslor allt som oftast...