Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

31 mars 2009

Kvinnors lott här i världen är olika !

Det är inte lätt alltid att vara kvinna. Inte i Sverige och inte i något land.


Det finns fördomar , det finns orättvisor , både i arbetslivet och hemmet och annars i samhället.


Men tänk i dom länderna där kvinnor inte får tycka nåt , eller säga nåt , eller beställa nåt själv , eller ens vara nåt , bara en tyst och plikttrogen och mansuppassande mus.


Fy farao , säger jag bara.

År 2009 , det är en skam att det överhuvudtaget skall vara så detta årtusende som vi befinner oss i nu.


En kvinna är , precis som en man , fullt kapabel att bestämma och tänka själv. Att kunna ta beslut , både för sig själv och även för andra , en kvinna kan fatta svåra och stora beslut alldeles själv.


Varför skall mannen bestämma , varför är det så , vem har bestämt att det skall vara så.
Vad är det som gör att kvinnans vilja inte hörsammas och anses som viktig och värdefull.


Varför skall det alltid vara så att det är kvinnan som skall behaga , mannen Och vara underdånig.


Mannen är väl inte nåt högre stående väsen än kvinnan , eller hur. Vi är väl likvärdiga , både man och kvinna.

Så tycker jag.....



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: