Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

29 mars 2009

En nostalgitripp tillbaka till barndomen !


Det ploppar upp saker när man tänker tillbaka på sin barndom , den där tiden som ligger lååååångt lååångt borta nu.

Mycket har man glömt , men mycket kommer man ihåg också.

Samtidigt som det är tur att vissa saker glöms , så är det också synd att man glömmer bort vissa roligare saker som hänt.

Jag minns när jag lärde min kusin U. i Danmark cykla.

Hon var nog ganska så stolt och mallig där hon stod vid cykeln , och skulle visa hur duktig hon var. Och det med all rätt.

Nåväl , hon trampade iväg fram på vägen och det gick ju fortare och fortare , men det var något jag inte lärt henne , det var hur man bromsade.
Så hon styrde cykeln ner i ett dike och kastade sig själv i diket också. Och det blev STOPP minsann.

Och jag fick mig lite tillsägelser , kommer jag ihåg.

Jag tänkte inte på det. Så barn som jag var .....

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: