Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

17 mars 2009

Spårlöst försvunnen i 12 år !



Hittade en artikel om en 52 årig kvinna som varit spårlöst försvunnen i 12 år. Hon har nu hittats levande , i en koja i skogen.

Kvinnan, som då var bosatt i Tyskland , gick helt enkelt hemifrån en dag. Utan att ta farväl eller lämna något meddelande. Och försvann frivilligt. Familj och vänner trodde hon var död , 12 år senare hittades hon av en slump i en skog i Schweiz där hon bodde i en koja.

Hon har inte alls lust att träffa sin familj. Hon verkar inte vara sinnesjuk heller. Så vad hände egentligen.

Vad får en människa att bara vända ryggen till hela samhället så där , för det var ju inte bara familjen hon övergav. Hon övergav hela sitt normala liv.

Hur har hon lyckats överleva i en liten koja i skogen. Helt ensam i 12 år. Det stod tyvärr inget om det i artikeln. Men det är en historia som verkligen får mig att fundera och undra.......

Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Ja du..hur många gånger har man inte önskat att man bara kunde göra så:)
Inte 12 år kanske, men några dagar hade inte kännts fel.
En fantastiskt intressant historia är det ju. Hon måste vara en oerhört stark kvinna, tyvärr kanske det fattas en hel del empati hos henne, för hon har ju utsatt sin familj för en oerhörd sorg och oro:(

Jag kan numera, när barnen är utflugna klara mig utan vuxet sällskap väldigt länge, så den biten tror jag inte är den svåra...men tankarna och funderingarna över hur ens anhöriga har det/mår...