Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

25 mars 2009

Myser !



Har ni tänkt på detta mina kära vänner , vi skriver ofta om hur vi myser , tänder ljus och umgås i soffan med familjen.

Då vi "myser" , ja då verkar vi alla vilja tända levande ljus.

Det har tydligen en hög mysfaktor , men så är det ju.

Ljusen höjer stämningen och bildar en vacker inramning till allt.

Det är vackert med en ljuslåga (under kontroll) , det är vackert med ljuslyktor och en sån där skön avkopplande och avstressande stämning infinner sig när man tänder ljusen.

Så nu skall jag mysa .....


Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

För mig är tända ljus ett måste under den mörka årstiden, från början av november- till mitten av masr så har jag alltid tända ljus .
det hjälper mig att få lite lugn och harmoni i en annan stressad själ - en själ som bara vill ifrån mörkret och ut i ljuset igen:-)
From m början av januari, ser jag oxå till att det alltid finns fräscha tulpaner i hemmet- även det en fingervisning om att våren inte är sååå långt borta...
Små saker som betyder mycket i det stora hela ska man aldrig förakta :-)