Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

30 mars 2009

Tankar om nuet !


Jag sitter på en strand, blickar ut över havet, känner vinden rufsa om mitt hår, gud vad det är skönt här.
Känner lukten från havet , jag älskar havet , vågorna , stranden , sanden , vinden , jag älskar naturen.
Jag tänker på livet.
Varför är jag här , vad är meningen med att jag , just jag , finns.
Vad har jag bidragit med , här på jorden , vet inte.
MEN.
Är en kvinna som lever i ett lyckligt äktenskap sen många år tillbaka , har en son och tvillingflickor , som är världens gulligaste om jag får säga det själv.
Jag bor i ett nybyggt hus på landet tillsammans med min man och våra två hundar , med lämpligt stor trädgård.
Vill ha ordning och reda , lite pedant kanske.
Är sjukskriven på grund av en båt olycka i Thailand , där jag skadade ryggen.
Hur är jag då som människa.
Jag försöker alltid vara rättvis , glad , hjälpsam , trevlig , duktig , ordentlig , jag är mån om andra människor , vill ju alltid att folk skall må bra i min omgivning.
Ibland glömmer jag bort att även jag skall må bra.
Ställer upp för andra , så jag glömmer bort mig själv.
Ja ,sån är jag.......
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: