Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

13 mars 2009

Stackars barn , eller !

Brittiska medier med branschtidskriften The Grocer i spetsen , rapporterar att en forskargrupp
verksam vid University of Southampton har kunnat koppla flera så kallade azofärgämnen.
Det är en stark färgad syntetisk tillsats , som kan ge häftiga vredesutbrott.




Koncentrationsproblem , hyperaktivitet och allergiska reaktioner hos treåringar och uppåt.
Studieresultaten har ännu inte publicerats.

Rent biologiskt är det tänkbart , att de här tillsatserna kan ge en påverkan.

Medan man väntar på att resultaten ska bli publicerade , kan man välja att inte utsätta sina barn för dessa substanser , säger professor Vyvyan Howard , expert vid Food Standards Agency......


Kram Mor i stugan

Inga kommentarer: