Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

12 mars 2009

När pengarna tar slut !


Då och då dyker det upp nya ord. En del begriper jag inte , en del är rent av löjeväckande.
Men så kommer det ett ord som jag direkt tar till mig , och känner att jag nästan längtat efter.


SHOPPATORSK!


Vilket BRA ord , passar precis när man står med veckans fynd i handen och upptäcker att pengarna inte riktigt räcker ända fram.


När kontot innehåller så mycket att det bara räcker till de nödvändigaste drifts kostnaderna fram till nästa "tankning" , visst befinner man sig läskigt nära SHOPPATORSK just då.

Vem det än är som kläckt ur sig detta geniala ord , VILL JAG SÄGA TACK.

Jag ska ta till mig , ska vårda det ömt och använda det flitigt.......


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: