Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

21 mars 2009

Konstig matkultur !



Amerikanarna verkar ha en konstig matkultur . Såg Rachel Ray på tv.
Hon tillagade en så kallade 15 minuters måltid.

Det ska alltså gå snabbt att göra.

Hon hade fint kött. Entrecote som hon strimlade och gjorde en slags stroganoff av. Sen tog hon en baguette som hon delade , la dit ett salladsblad och slevade på stroganoffen direkt ovanpå allt.

Jag tyckte inte att det såg vidare aptitligt ut.

Tvärtom.

Men publiken applåderade entusiastiskt för att visa sin beundran.

Matiga mackor kan vara både goda och mättande.
Men jag vill inte ha en med gryta på.

Fast det är väl i och för sig en vanesak. Från början tyckte man ju att Pizza med oxfilé och bearnaisesås lät konstigt också.

Nu tycker jag att det är hur normalt som helst.
Amerikanarna skulle säkert inte uppskatta en del av vår svenska husmanskost heller.

Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Hua - det där lät ju inte särsklit aptitretande:(
Jag är nog lite "old fascion" - jag föredrar svensk husmanskost de flesta dagar, fats jag lägger till mkt grönt iofs.
Såna där nymodigheter är jag ofta för feg för att ens testa...